האזנה לקו הרצאות

שנאת ההפסד – כלי לשינוי כלכלי

אחרי שלמדנו בטורים הקודמים שאנחנו לא אוהבים להפסיד ויותר מכך, מוכנים לעשות כל מאמץ שזה לא יקרה..

הפעם נלמד איך להניע תהליך כלכלי על ידי הכוח הנפלא הזה.

השבוע ישבתי עם יהודי מהצפון הרחוק, בנקאי מכובד, שהגיע עם מינוס של 2000 ש”ח בחודש וכיום הוא בפלוס של 2000 ש”ח כשהיעד שלנו הוא לקנות דירה בקריות.

ההון העצמי כבר מוכן, אך הוא עדיין משלם שכירות של 3000 ש”ח ודוחה מעת לעת את רכישת הדירה. החלטתי להפעיל עליו את כוח שנאת ההפסד ולהגדיל את הכאב.

המחשתי לו כיצד כל תחילת חודש, הוא ניגש לפח במטבח וזורק שם שטרות בסך 3000 ש”ח, כשזה קורה כל חודש מחדש! רק כשהוא התחבר והרגיש את הכאב כמה הוא מפסיד בשנה (36,000 ש”ח שנזרקו בשנה האחרונה..) רק אז הוא התחיל לחפש ברצינות את הדירה המדוברת. כל השיקולים שהיו לחכות עם הרכישה כבר היו לא רלוונטיים.

שנאת ההפסד מניעה אותו לפעולה.

דוגמה נוספת, זוג שהגיע אלינו לפגישה בודדת על מנת להגדיל הכנסות, כשבסופו של פגישה הם קיבלו כלים כיצד להרויח עוד 3500 ש”ח כל חודש מעסק עצמאי שהם מפתחים בעצמם. לפני כמה ימים התקשר אלי הבעל וסיפר שהם אכן עשו את מה שעלה בפגישה כדי להגדיל את העסק, אבל הסיבה שהם עשו את זה רק כדי לא להרגיש מופסדים בזה שהם שילמו 850 ש”ח על פגישה ובסוף לא לעשות עם זה כלום, הרגשה איומה..

המדהים הוא, שמה שהם הולכים להרוויח כל חודש 3500 ש”ח לא היה מספיק כדי להניע אותם לפעולה, רק ההרגשה שהם שילמו לחינם סכום כזה יקר הניע אותם לפעולה. וזה אגב אחת הסיבות שאנשים שמשלמים יקר על יעוץ יעשו שינויים גדולים יותר לעומת אלו שיקבלו יעוץ בחינם..

ובכן, יש כמה וכמה סיבות מדוע אנשים עושים שינויים בחיים, בכל תחום, רוחני וגשמי ולא משה כרגע באיזה גיל אנחנו..

גם מי שיאמר שלא שייך לעשות שינוי במרום גילנו.. נזכיר לו שהשבוע עשינו שינוי בתפילה מ-ותן ברכה, ל-ותן טל ומטר לברכה.. גם יהודי בגיל 90 עושה את השינוי בתפילה ואחרי 90 פעם (אצל רובנו בהרבה פחות..) זה כבר נהיה אוטומט.. איך זה עובד?

השבוע נתמקד באחת הכוחות המרכזיים לעריכת שינויים, למרות שבסופו של דבר, לאורך זמן נצטרך לגייס כוחות וסיבות נוספות לעשות שינוי.

הסיבה הראשונית היא, בגלל שכואב. מפסיקים לעשן כי כואב.. עושים דיאטה אחרי שכואב והבדיקות דם או המראה כבר מחייב.. וגם לרופא שיניים אנחנו מגיעים אחרי שהשן מתחילה לאותת, למרות שהוא כבר הזהיר אותנו לבוא לביקורת כל חצי שנה.. אשרי המגיע..

גם שינוי כלכלי מגיע פעמים רבות רק לאחר שחווינו כאב בהתנהלות שהיתה עד היום, או שראינו מישהו אחר שהגיע למצב כלכלי לא טוב בגלל סיבות כאלו ואחרות (יכול להיות אחד מבני המשפחה הקרובה), או בגלל שהבנו שאנחנו מפסידים בתשלום של הריבית דריבית על המינוס וזה כשלעצמו גרם לנו לכאב.

אבל כדי ששינוי כלכלי יחזיק מעמד לאורך זמן ולא יהיה כמו עוד דיאטה.. חשוב להכניס כאן כלים עוצמתיים נוספים שייגרמו שהשינוי יהיה אחת ולתמיד! על כך ועוד בס”ד בשבוע הבא.

עושים חשבון

לפני שההוצאות חורגות...

מוזמנים למשדר מיוחד עם הרב ישראל גוטמן יו”ר גוטפלוס, מלא בתובנות שיובילו אתכם בס”ד להגיע לחגים מתוך שליטה והנאה בלי שתצטרכו לסחוב את ההוצאות חודשים ארוכים קדימה.

יום שלישי (17.09.24) | 21:00 בדיוק

שידור חי בזום או בטלפון

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!