האזנה לקו הרצאות

עוד מלאי

בטורים הקודמים למדנו על ‘מלאי מגדיל שימוש’, פירוש: השיקולים האם להוציא הוצאות אלו או אחרות אינן נובעות בהכרח מהצורך או ממה שאנו חייבים להוציא, אלא גם מה’מלאי’ שעומד לרשותנו.

עד היום למדנו על מלאי אמיתי כמו גובה ההכנסות או הכסף שנמצא בחשבון העו”ש שנעלם וכדו’. בטורים הבאים נלמד על לא פחות מחמש גורמים (או ‘מלאים’) נוספים, שרבים מאיתנו מחשיבים אותם במודע או בתת מודע כ’הכנסות’ וגורמות לנו להוציא יותר.

מכיון ש’מלאי’ הנ”ל נפגש איתנו רבות ביומיום, עשינו להם ר”ת למען נזכרם: א’ ב’ ג’ ד’ ה’.

א‘ – אשראי, ב‘ – בנק, ג‘ – גמ”ח, ד‘ – דיברתי איתו, דמיונות, ה‘ – הורים ושאר תמיכות.

בשבועות הקרובים נתמקד בכל אחד מהגורמים, ננסה להבין היכן זה פוגש אותנו ביומיום, – – ואיך אפשר בלי סיפורים מהשטח שימחישו לנו את העניין..

טוב, אתם איתנו? אנחנו יוצאים לדרך.. נתחיל עם א’ – אשראי..

אצל רבים מאיתנו כרטיס אשראי נחשב כ’הכנסה’ כמאמר הפתגם, אם נגמר הכסף נשלם באשראי.

רבים מהמשפחות שמגיעים לליווי כלכלי מחזיקות ברשותן כמה כרטיסים מחברות שונות וכרטיסי מועדון שדחפו לנו בהזדמנויות שונות ומה שמתברר שככל שיש יותר כרטיסים [מלבד הצורך בהחזקת הנהלת חשבון שלימה בשביל להבין כמה כל כרטיס צורך וכמה צריך להכניס בסוף החודש עבור כל כרטיס ועוד], הכרטיסים גורמים להוציא ולצרוך יותר ויותר, כי יש לנו עוד מסגרת לא מנוצלת בכרטיס הזה ועוד אשראי בכרטיס הרביעי..

משפחה שפגשתי לא מזמן החזיקה ברשותה לא פחות מ-45 כרטיסים. הם הגיעו לתהליך שינוי לאחר שהבנק חסם להם 15 מהם והם נותרו עם 30 בלבד. הגב’ מספרת שכשעוד היה לה 45 היא יכלה לתמרן מכאן לשם וכן הלאה, אבל עכשיו היא ממש מרגישה חנוקה ואין לה יותר כסף..

ידוע למי שנמצא בתחום שכל כרטיס אשראי עלול לגרום לעליה של 20 % בהוצאות. אמנם רבים מאיתנו יתאמצו בסופו של דבר להביא עוד הכנסות כדי לכסות את אותו הכרטיס, ולעלות ברמת החיים, אבל רבים מאיתנו יתמודדו עם הוצאות שאינן נגמרות ואינן נשלטות..

גם אני מחזיק בכמה כרטיסי אשראי, אך למדתי את הטכניקות איך לנהל אותם כדי שהם ישרתו אותי ולא שבסופו של דבר נמצא את עצמינו משועבדים להם ולהוצאותיהם.

נזכור שכרטיס אשראי הוא בסך הכל ‘אמצעי תשלום’ ולא ‘אמצעי מימון’, דהיינו, אם יש לנו כסף בבנק מההכנסות שבס”ד עמלנו וטרחנו, נוכל להוציא את אותו כסף באמצעות מזומן, שקים או כרטיס אשראי. אבל אם אין כסף בבנק, הכרטיס אשראי לא יצליח להביא לנו עוד כסף משום מקום..

לסיום נאמץ את לשון הזהב של מרן החפץ חיים ‘אשרי מי שמנהל את הוצאות ביתו כפי ערך הרווחתו ולא יותר’ (ביה”ל יו”ט תקכ”ט).

עושים חשבון

לפני שההוצאות חורגות...

מוזמנים למשדר מיוחד עם הרב ישראל גוטמן יו”ר גוטפלוס, מלא בתובנות שיובילו אתכם בס”ד להגיע לחגים מתוך שליטה והנאה בלי שתצטרכו לסחוב את ההוצאות חודשים ארוכים קדימה.

יום שלישי (17.09.24) | 21:00 בדיוק

שידור חי בזום או בטלפון

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!