האזנה לקו הרצאות

18,000 ש”ח בשנה ללא מאמץ

בימים אלו – לפני הקניות הגדולות של החגים ויש כאלו שכבר נמצאים בעיצומן עם הזמנת הבשר לחגים ויש המחמירים גם לחלק מהחורף הקרוב.. בימים שיוקר המחיה חוגג כשנתונים מלמדים אותנו על עליה רצופה של יותר מ-6% בסל הקניות מהשנה שעברה. לדוגמה, אם קניות המזון לחודש תשרי הם 5000 ש”ח בשנה שעברה, השנה תשלמו 5300. זה מתווסף בלי שנשים לב או יותר נכון עם שימת לב גדולה למינוס של רבים מאיתנו.. לעלויות החשמל, הדלק, מים והחזרי המשכנתא שנסקו לכל משפחה ביותר מ500 שח בחודש בממוצע.

בקיצור, למשפחות גדולות מדובר בכ 1500 שח בחודש. איך ניתן להתמודד מול הסכומים הללו (12 חודשים = 18,000 ש”ח בשנה)

תתפלאו, אבל במקום לעבוד קשה יותר או להרגיש ירידה באיכות החיים שלנו, ניתן להתמודד עם החסר הזה באמצעות 3 כללים עוצמתיים ומעשיים:

תכנון מראש

התנהלות מחושבת במקום התנהלות ספונטנית מייעלת את ההוצאות שלנו בלא פחות מ10-20 % בחודש. תכננו את הקניות שלכם לחגים מתוך חשיבה ופחות מתוך התנהלות של לחץ ורגע אחרון. לדוגמה, יציאה ליום של סידורים וקניות בצורה מתוכננת עם אוכל לדרך, תחסוך לכם רכישת אוכל מוכן כי אין ברירה ואנחנו רעבים.

תכנון קניה מתוך תקציב וייעדים שהצבנו לעצמינו יביא אותנו לא לחרוג מהיעד שהצבנו לעצמנו, נקנה את הבגד מהסכום שהצבנו לעצמנו ואוטומט נביט בחנות בבגדים שעומדים בתקציב שלנו, כי ליש, יש גבולות! ולהתנהלות ספונטנית מתוך מקום של אין – השמים הם הגבול ואח”כ מישהו צריך לעבוד קשה כדי לשלם את זה.

תכנון קניה יביא אותנו גם להשוות מחירים ולקנות במקום המשתלם ביותר.

סדרי עדיפויות

פעלו לפי הכלל של ח.צ.ר. חייב, צריך או רוצה.. כולנו רוצים שיהיה לנו גם וגם וגם.. בקיצור רוצים לחדש את הבית והסוכה, רוצים לקנות לילדים הרבה דברים. בסופו של דבר הכל שאלה של סדרי עדיפויות.

ישנם דברים שאנחנו חייבים ואין אפשרות לוותר עליהם כלל. יש דברים שאנחנו צריכים ואפילו צריכים מאוד, אבל לא חייבים.. וישנם דברים שאנחנו רוצים לקנות או שיהיה לנו, אבל לא תמיד זה באפשרויות שלנו. גם ברמת הבגדים או המתנות יש כברת דרך בין מה שאנחנו רוצים לתת, צריכים או חייבים. פעלו לפי סדרי העדיפויות הללו ובמידה ואין באפשרותכם לקנות הכל, תתחילו עם מה שאתם באמת חייבים. בידקו מה חשוב לכל אחד ממכם, תגיעו להסכמות ותעשו את זה בשמחה. זה הכי חשוב!

הביטו על ההוצאות

זה הזמן לעבור על כל ההוצאות, על כל ההוראות קבע שיוצאות מהבנק או מכרטיסי האשראי ובידקו במה ניתן להתייעל (לא לצמצם או לחסוך, אלא רק להתייעל ולהרוויח). השבוע ישבתי עם משפחה שעברה על כל הכרטיסים והתייעלה בסכום של לא פחות מ1400 ש”ח בחודש (16,800 ש”ח בשנה..). שואלים ממה? היה להם כפל ביטוחים (מצאו את זה בהר הביטוח), בהוצאות התקשורת הם קיבלו חבילה של פחות ב200 שח מהחבילה הקודמת (בטלפון פשוט אחד..), כמה הוראות קבע זניחות ומיותרות שפעלו להן מכוח האינרציה כולל מפעל הפיס בכמה מסלולים (ביטלו את זה בחברת האשראי בכמה דקות), דמי כרטיס של 3 כרטיסי אשראי (בשיחה פשוטה מול החברות) ועוד.

כמעט לא מצאתי משפחה שבדקה את ההוצאות שלה ולא מצאה הפתעות או חיובים כפולים וכדו’ בכרטיסי האשראי.

והכי חשוב לפנות לבורא עולם שבשבילו 1500 בחודש זה כלום ולבקש שנוכל גם לשים עוד כמה אלפי שקלים בחודש לחתונות הילדים. זה הרי יגיע מהר מן הצפוי ויפה שעה אחת קודם ובמיוחד עכשיו לפני סגירת התקציב של השנה החדשה – תשפ”ג נעתיר בתפילה לחיים מתוך שלווה וצמיחה כלכלית ברווחות הדעת כדי שנוכל לעלות ולהתעלות ברוחניות.

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!