האזנה לקו הרצאות

שינוי בראש כסף בכיס

אם עד היום לא הרגשתם את יוקר המחיה בכיס שלכם, חשוב שתדעו שהסיבה המרכזית לכך היא, כי בשלושת החודשים האחרונים לא היו הוצאות מעבר להוצאות החודשיות הרגילות הקבועות, בגדי החורף נקנו כבר בתחילת החורף (למי שלא קונה בסוף עונה ב70 % הנחה..) וחודש פברואר – 28 יום רק הוסיף לתחושה שהכל בסדר והחד פעמי והשתיה המתוקה לא אכן השפיעו..

אך לא כן, חצי השנה הזולה שהיתה השנה גם שנה מעוברת, מסתיימת, וכעת אנו עומדים לפני החצי שנה ה’יקרה’ יותר בכ 15-20 %, כשפורים, פסח וחופשת בין הזמנים וחגי תשרי לפנינו.

הוצאות הפורים שלפנינו הם רק הקדימון להוצאות חודש ניסן הבעל”ט שאצל רבים שווה ערך למשכורת חודשית נוספת ולכן חשוב שבעתיים לעשות את הקניות לפורים באמצעות הפעלת מערכת מס’ 2 המחושבת ופחות עם מערכת מס’ 1 האוטומט.

ישנם שתי שיטות קניה, האחת גורסת, כי הסופר הוא מחליט לנו מה, כמה ואיך לקנות, אנחנו נכנסים לסופר משוטטים בין הטורים ולוקחים את מה שה’סופר’ מציע לנו להכניס לעגלה. לוקחים את הקניה כחוויית קניה למרות שהסופר מתנהל בראש עסקי לחלוטין ורוצה למכור לנו גם דברים שאין לנו צורך בהם. זו מערכת מס’ 1 האוטמטית במיטבה.

השיטה השניה גורסת כי אנחנו מחליטים לסופר מה אנחנו צריכים, אנחנו מגיעים עם רשימה (שלא נמצאת בכיס רק כדי שנביט בה בסוף הקניה לבדוק שלא שכחנו שום מוצר..) והרשימה היא זו שמנחה אותנו מה להכניס לעגלה.

מחקרים רבים מגלים כי באמצעות רשימה נוזיל את הקניות שלנו בכ20%.

כמה טיפים שיהפכו את הרשימה לאפקטיבית ביותר:

  • רשימה שנמצאת בבית במקום נגיש לאורך כל השבוע, ובכל פעם שמשהו נגמר או חסר מוסיפים אותו לרשימה.
  • מחקרים שנערכו בעולם מגלים שיש עדיפות שהקניין הביתי, זה שעורך את הקניה בפועל, יהיה גם זה שכותב את רשימת הקניות. זה מעלה משמעותית את הסיכוי להיצמד לרשימה ולא לקנות מוצרים מיותרים שכבר יש בבית ו”אולי שכחו להכניס לרשימה”.
  • נסדר את הרשימה לפי סדר המוצרים בסופרמרקט, כך נוכל ללכת עם הרשימה בצורה מסודרת במקום לרוץ הלוך ושוב ברחבי הסופר ולבזבז זמן.
  • אפשר להפוך את רשימת הקניות לחוויה משפחתית עבור הילדים. ראיתי בעבר משפחה שבה היתה חלוקת אחריות בין הילדים באופן מעורר השראה:
    הבן הבכור היה אחראי על המזווה ועל מגירת הבקבוקים, הילדה הגדולה היתה אחראית על ארון החד־פעמי והתאומים היו אחראים על המקרר. לפני הקניה היו מתקבצים הילדים וכל אחד בתורו היה מביא לאבא רשימה של חוסרים במלאי המשפחתי בתחום אחריותו. נכחתי פעם ב”טקס” הזה וממש התפעלתי מהצורה שבה הם ניהלו את רשימת הקניות.

כשאתם הולכים לקניה עם רשימה מסודרת, אתם ממוקדים, מחפשים את המוצרים שאתם צריכים ולא נותנים לפיתויים וגירויים מיותרים לשלוט עליכם. ברור שבעל הסופר אוהב שאתם מגיעים בלי רשימה, לא ממוקדים ולוקחים מכל מה שנראה טעים וצבעוני. אבל חשבון הבנק שלכם כנראה יאהב את זה פחות…

גם לפני פורים, חשוב שנשב עם עצמינו כמה דקות ונחליט כמה משלוחי מנות אנחנו צריכים? למי נותנים מתנות ובאיזה סדר גודל? נכין רשימה מסודרת של המוצרים או התקציב שאנו מייעדים עבור אותם משלוחי מנות ועם הרשימה הזו נצא לקניות. ויה”ר שנזכה בסייעתא דשמיא לערוך את הקניות ולהישאר בפלוס בחשבון וחיוך רחב בלב.

 

ניתן לקבל בשמחה את המדריך לשליטה על הקניות שלנו + רשימת קניות שהפקנו בגוטפלוס במייל info@ygutman.co.il

לנפץ את המיתוס

תכנית 'ממיתוס לפלוס' המובילה והמקיפה ביותר לניהול נכון של כלכלת המשפחה

הרב ישראל גוטמן יו”ר גוטפלוס
יועץ כלכלי בכיר עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה, ומחבר הספר “איך להרוויח 2 מיליון ש”ח מכלכלה התנהגותית”,
מזמין אתכם לעבור מ’מיתוס לפלוס” ולנפץ כמה מיתוסים, ויעניק לכם בס”ד נקודת מבט כלכלית חדשה, לצמיחה ובטחון כלכלי
ברוגע בשלווה ובכיף!

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!