האזנה לקו הרצאות

קניה חכמה ביוקר המחיה

בימים הללו אנחנו נמצאים בתקופת קניות קדחתנית ביותר. למעשה זו תקופת הקניות הגדולה ביותר בשנה. יותר מסוכות או החופש הגדול.

הסיבה לכך, אנחנו נמצאים בתקופת האביב, אחרי החורף שנחשב לתקופת השפל בקניות, החצי השנה הזולה.. ועכשיו עוברים לחצי השנה היקרה יותר.

לא נכנס במאמר זה לחלק של ההכנסות, דהיינו מהיכן נשלם את ההוצאות הרבות שמסכמות בממוצע אצל משפחה בין 800 ל2000 שח לנפש כתוספת על ההוצאות החודשיות הרגילות.

גם לא נכנס לשאלה הידועה מתי נאמר לוו עלי ואני פורע ומתי עשה שבתך חול ואל תזדקק לבריות (יותר 10 תירוצים נאמרו בזה).

הפעם נתמקד בחלק ההוצאות שמלווים אותנו בחודש הקרוב והפעם בתוספת יוקר המחיה שפקד אותנו בקיץ האחרון, שישנם משפחות שירגישו את זה בארנק היטב, בקניות המתרחשות עלינו לטובה.

הקניות המרכזיות מתרחשות בעיקר בארבעה תחומים:

ביגוד והנעלה, זה הזמן שאנו רוצים להתחדש בבגד לחג, כובע וחליפה לבחורי הישיבות שגדלו במהלך החורף.. או שצריכים להחליף כבר למהדורה חדשה יותר.

התחדשות הבית הכוללת צביעה, ריהוט או אביזרים חדשים לבית.

קניות מזון הכוללת מכירות וחלוקות למיניהם, חידוש כל מלאי האוכל, כלי האוכל ומוצרי החשמל הקשורים לבישול ואפיה, הגעלת כלים. וכן, גם לאחר פסח למלא את הארונות במטבח (תהליך שעומד לקרות במשך חודש שבו אנו נכנסים שוב ושוב לסופר ולראות מה התחדש עם החמץ שעבר עליו הפסח ואיזה ביגלעך חדשים הגיעו היישר מהתנור..)

וכמעט שכחנו את המתנות לחג, לאשה ולילדים (דאורייתא – לא לשכוח) והאפיקומן האהוב שכמעט אין משפחה שמוותרת עליו.

בנוסף ישנם הוצאות חשובות מאוד כמו קימחא דפיסחא ומכירת חמץ ועוד.

ובעז”ה כשייבנה בית המקדש במהרה בימינו נשמח לעלות לרגל עם קרבן פסח, חגיגה ועולת ראיה ושלמי שמחה ועוד. למתעניינים בעלויות הכבשים, מדובר בין 200 ל1800 שח לכבש..

מדוע חשוב לדעת את כל סוגי הקטגוריות הללו?

כשאנו נכנסים לקדחת הקניות ומשקיעים את הכסף במכירות וקניות המזון, אנו עלולים לגלות שלא נשאר כסף לקניית הבגד לחג וכן הלאה. לכן חשוב לראות את התמונה במלואה.

כמה טיפים לפני מסע הקניות השנתי הגדול:

נתחיל במכירות השכונתיות. בימים של יוקר המחיה, יותר ויותר ‘שווה’ לעשות את הקניות דווקא באותן מכירות. אלא שצריך לשים כאן כוכבית מהבהבת.

כולנו מכירים את המושג מלאי מגדיל שימוש ובנוגע אלינו, הרשימה של המכירה עלולה לגרום לנו לסמן מוצרים רבים שלא היינו מעלים בדעתנו לקנות לולא אותה מכירת חסד..

ובנוסף אפקט ‘שנאת ההפסד’ גורם לנו תחושה שאנו עלולים לפספס מבצעים כאלו ואחרי שאוטוטו מסתיימים.

המלצתנו היא לעבור אחרי שהזמנו את המוצרים עוד פעם אחת לפחות ולבדוק מוצר מוצר האם הוא אכן הכרחי או לא. זיכרו, כסף שייצא על קניה במכירה יבוא על חשבון מתנות או דברים אחרים..

ולכל מי שממלא את המקררים שלו בבשר וחד פעמי לחודשי הקיץ הקרובים, שימו לב שזה לא יבוא על חשבון הריבית והמינוס בבנק שגם כך הוא יקר מאוד היום, זה עלול להוריד את כל הרווח שבמכירה..

בקיצור, נכנס לפרופורציות ונקנה מה שאנחנו באמת צריכים לבית ולא מה שהחנויות מציעות לנו. לא נשתעבד להוצאות ולהלוואות בתשלומים שלא נגמרים לאחר הפסח. דרך אגב, ישנם משפחות רבות וטובות שנגמלו מאותן מכירות ומדווחות לנו על ירידה פלאית בהוצאות הפסח..

צאו לקניות כשאתם רגועים עם תכנית מסודרת מה אתם צריכים (כן גם בביגוד צריך רשימה..), כך תוכלו לפעול מתוך המערכת החושבת ולא מהמערכת הרגשית שמוכתבת ממראה העיניים.

בעודי מכין את המאמר קיבלתי מייל מרגש ממשפחה ששמעה את ההדרכה שקיימנו לפני פסח בשנה שעברה והרי הוא לפניכם:

” תודה רבה על ההדרכה המועילה!!!

זו כבר פעם שניה שאני מקשיבה לזה, 

חשוב לי להודות על התייעלות התקציב המשפחתי

מההדרכה של שנה שעברה עשינו שינוי משמעותי!!!

תמיד התאמצנו לחיות עם חשבון, אבל היה מלווה בזה גם לחץ…

ההדרכה נתנה כיווני מחשבה של לחיות נכון אבל גם ברוגע!!!

הגענו השנה לפסח ב”ה עם חסכונות ובעז”ה ידיעה מהיכן נשלם…

וגם קנינו דברים שלא חשבתי שנצליח…

תודה ושוב תודה!!! “

נתפלל שאכן כולנו נגיע לימים האלה שמחים ורגועים והכי חשוב לא לשכוח בימי בין הזמנים להשקיע בעיקר ולא בטפל. הקניות הם רק אמצעי להרבות את השמחה והרגשת החירות ברוחניות. בבין הזמנים זה הזמן להשקיע בקשר המשפחתי עם הילדים ובני הזוג ובערכים החשובים לנו ונזכור שהקניות והכסף זה לא העיקר.. ויש הרבה דרכים לחזק את אותם קשרים וערכים.

 

בגלל שהחזון אישי שלי כבר יותר מ19 שנה שאנשים יגיעו לשלווה צמיחה ועצמאות כלכלית, נשמח לתת ללא תשלום:

* חוברת תקציב לפסח בגוטפלוס * רשימת קניות לפסח * גישה להרצאה שהיתה השבוע כולל מצגת – איך לצאת מעבדות לחירות כלכלית בימי הפסח.

ניתן לפנות למייל  info@ygutman.co.il / ניתן להאזין להרצאה בקו ההרצאות של גוטפלוס 072-380-92-78 שלוחה 1 – 2 – 8

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!