האזנה לקו הרצאות

צמוד למבצע או צמוד לרשימה

לפני כשבועיים ויותר, אחת מרשתות המזון ערכה שבוע מבצעים והנחות משמעותיים.

במאמר המוסגר, המבצע נערך בד”כ בחודשים בהם רכישת המזון יורדת דרסטית, כמו בחודשי חשון (הארונות עדיין עמוסים מהמכירות של תשרי..) וטבת שבט שבהן אין חגים ותנועת הקונים יחסית דלילה. לתשומת ליבכם! הם צריכים אותנו, יותר ממה שאנחנו צריכים אותם. זה עוזר להבין מי נגד מי.

נחזור לענינינו, באותו שבוע מבצעים, נכנסתי לאותה הרשת כדי לערוך את הקניה השבועית. כבר בכניסה הבחנתי בעומס חריג ובמחסור בעגלות. בשדרת המבצעים השתרר עומס ופקק רציני, לכן נאלצתי לדלג עליה ולהכנס דרך טור צדדי. ערכתי את הקניה לפי הרשימה שמסודרת לפי הסדר של אותו סופר כדי שלא אצטרך ללכת הלוך ושוב ולפגוש במוצרים נוספים..

בהתחלה חשבתי שאני מפספס כאן משהו רציני, אבל מה לעשות, במקרה, שום מוצר שהיה ברשימה לא התנגש חזיתית עם המוצרים שהיו במבצע של אותה הרשת. האמת כן, בגבינה שמתי לב שהיא בהוזלה משמעותית, אבל מה לעשות לא היה רשום לי גבינה אלא קוטג’.. כך שגם את המוצר הזה הפסדתי.. היה ברור לי, שאם הייתי נצמד למבצע, גם גבינה נוספת היתה שוכנת במקרר שלנו..

בסיום המסע שהיה ארוך מהרגיל בגלל העומס, הגעתי לקופות העצמיות (מי שמכיר.. עשו חשיבה מחוץ לקופסה ופשוט כדי לחסוך בעלויות, הורידו את הקופאי והשאירו את הקופה שאנחנו נעבוד במקומה..). האמת שההרגשה היתה קצת מוזרה ואולי אפילו תחושת החמצה והפסד. כולם מסביבי שמחים וחוגגים חגיגה ורק אנוכי בקושי הצלחתי למלא רק חצי עגלה (גילוי נאות, חלק מהקניה ערכנו במכירה השכונתית, כמובן בצורה מחושבת..), יש לציין שרוב האנשים החזיקו בלא פחות משתי עגלות מלאות ועמוסות מכל המבצעים.

כשיצאתי מהחנות התחלפה המחשבה וההרגשה מתחושת החמצה והפסד לתחושת סיפוק ורווח. הרי הקניה שלנו עלתה רבע ממה ששילמו כל אלו שהיו סביבי! נכון שהם הביאו הרבה מוצרים במבצע הביתה, אבל הם נפרדו מהרבה מזומנים שאני השארתי בחשבון הבנק לדברים אחרים וחשובים לא פחות!! אני מתחיל עכשיו את החגיגה והם סיימו אותה ברגע שיצאו ושילמו..

לא התכוונתי לשתף אתכם במחשבות הללו, אלמלא סיום הסיפור שקרה בשבוע שלאחר מכן.

נכנסתי שוב לקניה ביום רביעי בלילה בתקווה שהפעם הסופר יהיה ריק (הרי קנו בשבוע שעבר כפול בשביל כמה שבועות קדימה..) וראה איזה פלא, העומס היה למרות שכבר אין חגיגה.. אנשים מסתובבים עם עגלות עמוסות כמו בכל שבוע. ואז הגיעה ההפתעה הגדולה.

ניגש אלי אחד שבשבוע שעבר הצליח למלא שתי עגלות מהמבצעים והוא משתף אותי בתובנות שלו.. ואני משתף אתכם..

‘אתה חושב שהשבוע אני לא ממלא עגלה כמו כל שבוע?’ הוא אומר. ‘אתה טועה! אני ממלא עגלה כמו כל שבוע’.

‘מה שקניתי בשבוע שעבר לכמה שבועות קדימה, גרם לי במחשבה להבין שהשבוע התפנה לי סכום כסף ובמקומם אני ממלא את העגלה בדברים אחרים..’

בסופו של דבר אנשים שילמו כפול באותו ‘שבוע מבצעים’ וגם המשיכו לרכוש באותם סכומים שהיו רגילים להם, גם בשבוע שלאחר מכן. את רמת החיים העלו עם עוד כמה מוצרים שלא היו רגילים לקנות ואין לנו בעיה בהעלאת רמת חיים, רק שזה מגיע על חשבון דברים חשובים לא פחות.. ושלא לדבר על אלו שזה הגיע מהאוברדראפט בחשבון הבנק עם הריביות הגבוהות כשהכסף שחסר בחשבון נמצא בארונות במטבח..

נקודה למחשבה, לפני שממלאים את העגלות בקניות הגדולות לקראת פורים ופסח. הצמדו לרשימה ולא למבצע.

 

לתגובות והארות גוטפלוס – הרבה מעבר לכלכלה – info@ygutman.co.il

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!