האזנה לקו הרצאות

מותר לנו לחשוב קדימה

אחד האתגרים שיש למשפחות שרוצות להתנהל בצורה נכונה ואף לשים כסף כל חודש בצד לחתונות ילדים, היא המחשבה שבזה שהם מונעים את עצמם מלקנות משהו לבית, לעצמם או לילדים, או להתנהל עם תקציב מוגדר, הם נכנסים לדקדוקי עניות.

לכל אחד מאיתנו יש דוגמאות על חברים או מכרים או הורים שאכן הגיעו לסוג של דקדוקי עניות ואנחנו בהחלט לא היינו רוצים להיות במקום שלהם,, יש בזה הרבה לחץ, סבל ומתח ואין הצר שווה בנזק המלך.

לא שווה כל מה שנעשה, אם נצטרך אח”כ להוציא על פסיכולוגים וטיפולים רגשיים כדי לטפל בכל החסכים שניוצר אם נגיע ח”ו לדקדוקי עניות.

אלא שבגלל המחשבה הזאת אנחנו נוטים פעמים רבות לקיצוניות השניה ומוציאים הרבה מעבר להכנסות שיש לנו באמת, או שלא מסוגלים להגיד לילדים לא, כדי שהם לא יחוו עוני או מחסור., מה שגורם בסופו של דבר באמת לעוני ומחסור, שכן אלו שמתנהלים עם מינוסים והלוואות על כל הוצאה חריגה, שלא לדבר על חתונות ילדים, בסופו של דבר עלולים כן להגיע לאותה הרגשה של ‘אין’ ועוני ומחסור. אוי לי מיוצרי ואוי לי מייצרי.

איך אכן מתמודדים עם המחשבות הללו?

בקורסים אנחנו נותנים לא פחות מ7 דרכים להתמודדות, גם בצד הערכי והתורני, וגם בשינוי החשיבה שייעשה בכיף ובשמחה.

ניתן כאן את אחד מהדרכים, אמנם קצת שיטחי, אבל שינוי הגישה הזה יכול להביא תוצאות מדהימות אם עושים אותו נכון.

מקובל בעולם הקירוב (לא עולם התשובה, שם עובדים בצורה יותר עמוקה..) כשאנו רוצים להראות את היהדות למי שלא טעם טעם שבת וכדו’, לא מתחילים עם האיסורים, אסור ליסוע, אסור לעשן, אסור לדפדף בפלאפון וכן הלאה, שכן אסור ואסור ואסור עלול לגרום ללחץ או להתנגדות.

מדוע? מאז שהיינו ילדים אמרו לנו אסור לעשות כך ואסור לעשות כך, ובסופו של דבר זה בתודעה במוח נקשר לנו הקשרים שליליים והתנגדות למילה ‘ אסור’.

מה שיכול לעבוד בצורה נפלאה, היא הדרך של מה מותר! מותר להיות עם המשפחה בשבת ולהינות בבית (בלי ליסוע), מותר להתנתק מהטלפון יום אחד ולהיות עם עצמינו והמשפחה, וכן הלאה.

גם בדיאטה, במקום אסור לנו לאכול את זה או את זה, ייקל עלינו המשפטים הבאים: מותר לנו לדאוג לגוף שלנו, מותר לנו להשקיע באוכל בריא, מותר ואף מגיע לנו להרגיש רעננים וקלילים יותר וכדו’.

אמור מעתה גם בכלכלת הבית, במקום לומר לעצמינו אסור לקנות מעבר למה שיש לנו, אסור לנו לאכול כל הזמן רוגלך או אוכל בחוץ ואסור לנו לקנות בלי חשבון.. נאמר את המשפטים החיוביים, מותר לנו לשים כסף לחופשה של בין הזמנים, מותר לנו לדאוג לעצמינו לעתיד ולשים כסף לחתונות ילדים. מותר לנו להשאיר כסף בארנק ולא לחלק אותו לחנויות הבגדים בשכונה וכן הלאה.

מותר לנו לשמוח ולהינות ממה שיש לנו, ממה שהקב”ה מעניק לנו כל העת, בלי לחשוב כל הזמן מה חסר לנו, כן, גם זה מותר..

לתגובות והארות גוטפלוס – הרבה מעבר לכלכלה – info@ygutman.co.il

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!