האזנה לקו הרצאות

מה קנינו בחודש אדר א’?

אחת התופעות המרתקות בעולם הצרכנות הוא חודש אדר א’. למעשה בכל שנה אנו מתארגנים לקניות של פורים החל מראש חודש אדר ועד יום הפורים דהיינו כשבועיים והמחמירים מתחילים עם הרכישות יום לאחר טו בשבט כשרשתות המזון מורידות מהמדפים את הפירות היבשים ומניחות במקומן את העיצובים היפים, הממתקים והתחפושות.

השנה זכינו לשנה מעוברת שיש גם את חודש אדר א’. נוסף לנו לא פחות מחודש שלם להתארגנות לפורים הבעל”ט. אגב, בעבר ייעצתי למפיקי קלטות ודיסקים לפורים שהשנה הזו שיש גם את אדר א’, זו השנה הכי משתלמת להוציא ולהפיץ וגם להרוויח, משום שיש מספיק ימים בהם האנשים מסתובבים ורואים וקונים. מלאי מגדיל שימוש..

אלא שהמלאי של הימים הללו גורם לנו לקנות ולהתארגן לפורים כדבעי ולכן בשנה זו האנשים מוציאים יותר כסף על משלוחי מנות ותחפושות.

בדרך אגב, בחודש הזה יותר קל לנו להוציא על רכישות והגרלות ותרומות שונות, למרות שלפעמים מדובר בעסקאות בתשלומים חודשיים שנספוג אותם בהמשך גם בחודשים עמוסי הוצאות כמו החודשים הקרובים, אבל מי חושב כרגע על החודש הבא? אם החודש הזה יש יותר כסף פנוי בבנק, נמהר להוציא אותו בתוספת תשלומים.

החכמים מבין קוראי הטור שלנו כבר שמו לב בוודאי לרשתות המזון שעושות מבצעים גדולים וחגיגות.. בחודש הזה, כדי לשמור על רמת הכנסות גבוהות וראו איזה פלא, 4 ימים של מבצעים גורמים לאנשים לצאת מכליהם ולרכוש את כל מה שהם מציעים, בלי לבדוק תמיד האם אכן יש לנו מה לעשות באמת בכל מה שרכשנו.

הם את ה’ביזנס’ שלהם כבר עשו ואנחנו נגיע לפורים ופסח הקרוב עם פחות כסף בכיס. (אין מה לדאוג, ניתן יהיה לפרוס את הפסח הקרוב בתשלומים על פני שנה שנתיים ולהרגיש את זה בחשבון הרבה מעבר לפסח..).

אם כבר התייחסנו למבצעים שהיו באחת הרשתות. צריך להבין שמה שגורם לאנשים לרוץ ולקנות ולעמוד בתורים ארוכים ולבזבז הרבה שעות איכות על אותן קניות.. הוא ‘שנאת ההפסד’.

ברגע שיש לנו מבצע שמוגבל בכמות או בזמן, ההרגשה היא, שאם נעבור את הזמן או שלא נקנה את הכמות המוגבלת לקניה, פשוט נפסיד! וכידוע אנשים מוכנים לעשות מאמצים רבים העיקר כדי שלא להפסיד.

את התובנות הללו נשמור לחודשיים הקרובים, בהם נצטרך להתמודד עם גל קניות שיתפרץ במיוחד לאחר המלחמה שהשאירה רבים מאיתנו בבית.

חשוב לא לאבד את הפרופורציות ולקנות את מה שאנחנו צריכים לעצמנו באמת ולא את מה שהם רוצים למכור לנו. כשנבין שהם פשוט צריכים את הכסף שלנו ואנחנו רק אלו שמתפתים לכל ההצעות שלהם, נוכל להתכונן היטב לקניות ורכישות חכמות שייטיבו עם חשבון הבנק שלנו ועם הערכים החשובים עליהם אנו עומדים.

ואם אתם חוששים שאתם עלולים להפסיד את ה’מבצע’ של סוף העונה או כל טריק שיווקי אחר? תזכרו שהשיקול האם לקנות או לא צריכה להגיע מתוך שיקול הדעת לצרכים שלכם ולא לצרכים של אלו שצריכים את הכסף שלכם..

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!