האזנה לקו הרצאות

מה אתה מעדיף?

בכל תחום בחיים מתגלים סתירות בין רצונות שונים, בין צרכים שונים. זה יכול להיות בגשמיות וגם ברוחניות. סדרי קדימה במתן צדקה, כשעוסקים בתורה ומגיע לפנינו מצוה, על מה מותר להפסיק ועל מה לא. העולם כולו בנוי מהתמודדות מול סדרי עדיפויות בתחומים שונים.

מה יכול לעזור לנו לקבל החלטה כשיש לנו סתירה בין רצונות? הילד צריך או רוצה חפץ מסויים ואילו בבית יש עוד צרכים והכסף לא תמיד מספיק להכל.

אנחנו רוצים לתכנן את החופש, אבל זה לא מתאים לכל בני הבית באותם ימים. לזה יש קעמפ או ארוע משפחתי וכדו’. איך מתמודדים?

היינו מאוד רוצים בהרבה תחומים שנוכל להספיק גם וגם. גם ללכת באותו זמן לסדר מטלה מציקה שיושבת לנו על הראש הרבה זמן וגם להשקיע זמן איכות עם הילד. לא תמיד אפשר לעשות גם וגם. מה עושים? מי יעזור לנו להחליט?

אחד הכלים שיכול לעזור לנו בתחום של קבלת החלטות ובעיקר בסדרי עדיפויות, הוא המושג שנקרא ‘ערכים’. כן, אין הכוונה לארגון החשוב והיקר, אלא על הערכים שיש לכל אחד מאיתנו! כל אחד מאיתנו יש סולם של ערכים שבנוי על ערכי התורה וגם על ערכים שחשובים לכל משפחה. לכן כל משפחה יש לה את סדרי העדיפויות שלה והם רק שלה!

חשוב שההחלטות הכלכליות שלנו יהיו ‘מבוססות ערכים’ ולא רק לפי הכסף שיש בחשבון הבנק, כי הכסף הלא הוא רק אמצעי לממש ולהגיע לערכים החשובים שלנו, לחזון הגדול שאותו אנחנו רוצים לקדם, למה שייעד אותנו הבורא יתברך כאן בעולם. כשמקבלים החלטות לפי ערכים, הלב רגוע יותר. ההחלטות יותר מקצועיות וגם יותר קל לוותר או לדחות דברים מסויימים כי זה לא מתאים לנו כרגע או כי בסדרי עדיפויות חשוב לנו יותר לא להיות בעלי חובות למשל, מאשר הערך של ‘לתת בלי גבול’..

אנחנו עדיין רחוקים מבין הזמנים, אבל רבים מקבלים החלטות כלכליות כבר עכשיו בהקשר לכך ולכן חשוב לחדד מה המטרות שלנו בבין הזמנים? מהם הערכים שאנו רוצים להנחיל לילדנו? אכתוב כאן כמה מהם. אני בטוח שיש לכם הרבה מה להוסיף, אבל ניתן קמצוץ: חיזוק הקשר עם ההורים, האחים והמשפחה המורחבת. לתת לילדים את הזמן איכות שלא מגיעים אליו תמיד במשך ימי הלימודים. לתגמל אותם על השנה המעוברת שהם השקיעו בלימודים כמו שצריך, וגם לנשום קצת מהמירוץ של סדר היום המלחיץ של ימי השגרה וקצת להרפות..

וכן בנושא ההשקעות והחשיבה לטווח הרחוק. כשמקבלים החלטות לא על פי ערכים מסודרים, באמת קשה לשים כסף בצד, קשה לדחות סיפוקים והרצון הוא לקנות את כל העולם! אבל כשמתיישבים ובודקים מה הערכים החשובים לנו בחיים, גם בפן הרוחני והגשמי, מגלים שאפשר לשים הרבה כסף בצד לחתונות הילדים. כי בסופו של דבר הכל שאלה של סדרי עדיפויות!

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!