האזנה לקו הרצאות

לגלות את הלא נודע 

האתגרים הגדולים ביותר בהשקעות, הם הדברים הנעלמים וה’בלתי נודעים’ מעינינו. הם גורמים לרבים מאיתנו לא להשקיע. למשל, כמה ההשקעה תניב בסופו של דבר?

האם וכמה יהיה מיסוי כשנרצה לצאת או לממש את ההשקעה?

האם הנדל”ן בשנים הקרובות יירד או יעלה?

האם תהיה אינפלציה נוספת בעקבות המלחמה והנגיד שוב ייאלץ להעלות ריביות או שהאינפלציה תרד ואיתה הריבית והאנשים ישובו להסתער על דירות למגורים כשהמלאי אינו גדול, ומחירי הדירות שוב יאמירו? ואולי עסקה של 20/80 תהיה שווה בתנאים מאוד מסוימים.

ואולי מחירי הדירות ימשיכו לרדת כמו בשנה וחצי האחרונים וכל מי שקונה עכשיו ב20/80 נכנס לודאי הפסד, כמו רבים שהשקיעו בשנה וחצי האחרונים והפסידו!?

האם שוק ההון (מחקי מדד כמו הs&p500 וכד’) ימשיך לטפס בשנים האחרונות ביותר מ10% לשנה כמו ממוצע העשור האחרון או יחזרו ל 7% ממוצע כבעבר?

בסופו של דבר, אם כל אחד היה יודע מה יקרה בעתיד, כולנו היינו עושים מזה הרבה כסף ורבים מאיתנו היו מיליונרים (האמת שבעצם לא, כי אם כולם היו יודעים מה יקרה, זה לא היה קורה וד”ל..).

אבל כך היא טבעה של השקעה, יש דברים נעלמים ולכן יש סיכונים מסוימים והמטרה שלנו עם כל הנעלמים, להגיע לכמה שפחות סיכונים ובמקביל להתפלל לסייעתא דשמיא שנצליח לחתן את ילדינו ולומר לקבו”ה אנחנו עשינו את ההשתדלות שלנו והתוצאה תהיה כמו שהאבא הטוב בשמים יחליט שטוב עבורנו.

‘פתחו לי פתח כפתחו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם’. שימו לא, לא נאמר שהקב”ה ירחיב את הפתח שפתחנו לאולם, אלא ייתכן שיפתח לנו פתח אחר בכלל, שמשם יגיע השפע, אבל אנחנו יצאנו ידי חובת ההשתדלות בפתחו של מחט.

אבל הנקודה החשובה שרציתי להאיר בטור הזה, שיש עוד עשרות נעלמים לרבים מאיתנו שהם פשוט גלויים מאוד, למי שקצת מבין דבר או שנים, והם רק בגדר חיסרון ידיעה.

אדם שמשקיע או לא משקיע בגלל אותם נעלמים שעם קצת ידע, היה מבין שההשקעה הזו פשוט לא אפשרית, או לא הגיונית, או שניתן לעשות אותה בצורה הרבה יותר טובה בלי להשתגע כלל, לא בטוח שהוא נכלל באלו שעושים את ההשתדלות הנכונה ולפעמים הוא יצטרך לבזבז הרבה זכויות וניסים כדי לצאת בשלום בלי להפסיד את כל מה שיש לו, כולל ירידה ברוחניות, שלוות הנפש ושלום ביתו.

ניתן 8 דוגמאות שבמעט ידע ניתן לדעת אותם ולהפוך אותם מ’נסתרים’ לגלויים..

מידע מהעבר – האם אותם השקעות בעבר הצליחו? אם כן, בכמה אחוזים מדובר? בראיה הכי רחבה ובניתוח מקצועי. לא בטוח, שאכן זה מה שהולך לקרות בעתיד, למרות שהמתווכים מבטיחים.. אבל לפחות נבין אם מדובר בדמיון שכתוב על המודעה, או במשהו מבוסס.

חקר שוק – איך נדע האם המחיר של הנדל”ן שמציעים לנו אכן הוא המחיר שוק כעת? ייתכן באותו רחוב רמות שונות של מחירים.

מיסוי – גם בשוק ההון וגם בנדל”ן ישנו מיסוי וישנם דרכים רבות להיפטר מכך, אם לא נעשה אותם נכון ייתכן שנפסיד או שנרוויח הרבה פחות רק בגלל היבט המיסוי.

עלויות נלוות – כמעט לכל השקעה ישנן עלויות נלוות, מדמי ניהול ועד תיווך ושכר עו”ד וניהול נכס. כיצד ניתן לשלם כמה שפחות, בלי לגרוע מאיכות ההשקעה?

בדיקת תשואה – איך בודקים תשואה אפשרית במבט מקצועי? אם ההון העצמי נלקח מהלוואת משכנתא וכדו’, האם הרווחתי? וכמה הרווחתי באמת?

התעסקות בהשקעה – האם אפשר להשקיע בלב שקט? יש טכניקות שניתן לישון בשקט בס”ד גם כשיש כמה דירות להשקעה.

בטחונות – האם יש בטחונות על הכסף? ומה קורה אם הוא נעלם בדרך? איך אהיה בטוח שהוא רשום על שמי?

אופי וסגנון – האם לאדם כמוני נכון להתעסק בכל הדבר הזה, או שזה עלול להיות גדול עלי, או שבשבילי יש חלופות רגועות יותר?

כאמור רבים מהנעלמים הללו יכולים להפוך לגלויים, כך שיישאר רק הנעלם הגדול מה תהיה התוצאה, וזה לא בידיים שלנו..

לסיכום, כשמדברים על השקעות, לעולם לא נצליח לדעת את כל הנעלמים, כי נבואה ניתנה ל.. אבל ככל שהגלוי יהיה רב על הנסתר, הסיכוי להרוויח באותה השקעה יעלה בעשרות מונים וזה התפקיד שלנו, להסיר את הלוט בערפל מעולם ההשקעות, לדעת ללמוד לשאול את השאלות הנכונות,

גם כשצריך ח”ו להגיע לפרופסור הגדול ביותר בתחום הרפואי לדוגמא, נצטייד עם שאלות משאלות שונות כדי להבין במה מדובר ומה האפשרויות, הסיכויים והסיכונים, ונלך אח”כ להתייעץ עם עוד אנשי מקצוע לראות אם לא פספסנו ח”ו משהו חשוב.

גם בהשקעות, כשמדובר בכסף שאנו עמלים בתמצית דמינו לשים בצד לחתונות ילדים או לרווחה כלכלית ופנסיה, צריך לעשות את המירב מתוך ידע ושלווה ולגלות כמה שאפשר את מה שניתן בקלות לגלות.

בתפילה לבורא עולם שנעשה את ההשתדלות הנכונה עם כמה שפחות טעויות.

 

בימים אלו נפתח בגוטפלוס קורס ‘גולדפלוס’ – ידע מעשי בעולם ההשקעות.

הקורס מיועד למי שמסיים את החודש בפלוס ורוצה לקבל את הידע המקצועי ביותר כדי להגיע לחתונות הילדים בשלווה עם כסף בצד.

הקורס אינו תחליף לקורס ‘ממיתוס לפלוס’ למי שאינו גומר את החודש וזקוק לשינוי כלכלי.

ניתן לקבל פרטים וסילבוס במשרדי גוטפלוס 02-532-30-30 או במייל  info@ygutman.co.il

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!