האזנה לקו הרצאות

כמה פשוט – ההוצאות מהכנסות

בשבוע שעבר ערכנו ארוע סיום מרגש וחווייתי למשתתפי הקורסים של החורף האחרון. היה חשוב לנו לסיים את הקורס בצורה חוויתית כמו שאנו מלמדים בקורס איך להפוך כאב לעונג ולהתנהל בשמחה. שמחתי לראות איך בסייעתא דשמיא עם כלים מיוחדים שקיבלו המשתתפים, הצליחו לפרוץ דרכים ולהגיע למקומות שהם לא חלמו בתחילת הדרך שהם מסוגלים. בדרך כלל אני לא משתף מעל גבי הטור שלנו מה שקורה בקורסים, אבל משפט חשוב שאמר אחד הבוגרים שהוא ראש כולל חשוב בירושלים גרם לי לחרוג מגדרי. הרב שליט”א בוגר הקורס שאף הסכים שנצלם את הדברים, מספר, שהוא השתתף בעבר בכמה סדנאות וקורסי כלכלה למיניהם ורק הפעם נפל אצלו האסימון ש’ההוצאות אמורות להגיע מהכנסות’…

לרבים מאיתנו הדבר הינו פשוט ביותר, אבל התובנה הזו ועוד כמה תובנות שגורמות לשינוי חשיבה ומעשי כאחד, הם חלק מהליבה של מה שאנחנו לומדים בקורסים והכי חשוב לומדים ליישם בעז”ה.

נדמה את ההוצאות של הבית שלנו לבקבוק בן ליטר וחצי של קולה לדוגמה, זה ההוצאות! אבל מה לעשות, ההכנסות הם רק בקבוק של ליטר, האם יעלה על הדעת שכשנשפוך את ההבקבוק של הליטר לתוך הליטר וחצי הוא יצליח למלא אותו עד הסוף? אם הבאת בקבוק של ליטר, זה מה שיש לך לשתות! אתה יכול לעמוד מול הבקבוק של הליטר ולהתחנן אליו שיביא לך יותר אבל הוא יעמוד איתן בדעתו שאם אני רק ליטר, אשאר ליטר וזהו!

מאוד ברור שאם הבאת 10,000 שח הכנסות, אין שום הגיון בעולם שתוכל להוציא ממנו כעת 15,000 ש”ח. למעשה אפילו לא 10,001 ש”ח!

מאוד עצוב שיש משפחות שבקבוק ההכנסות שלהם הוא בסך הכל חצי ליטר והוא אמור להספיק לליטר וחצי של הוצאות.

האמת שגם אם ההכנסות שלנו הם ליטר וחצי, מול ליטר וחצי של הוצאות, זה גם לא התנהלות נכונה!

אנו לומדים להביא בקבוק של 2 ליטר כדי שנוכל להוציא ממנו ליטר וחצי של הוצאות ואת מה שנשאר לשמור ולהשקות את החסכונות שלנו לעתיד כדי שנחתן את הילדים בכבוד, כדי שנתמודד נכון עם הוצאות בלתי צפויות, עם הרחבת הדירה ועוד. עד כאן עם הבקבוקים.

ועכשיו לתכלס, מדוע אכן רבים מאיתנו מוציאים מעבר להכנסות? יש לכך כמה תשובות: הראשונה, אנחנו נותנים להוצאות לנהל אותנו במקום שאנחנו ננהל אותם בהתאם להכנסות. ברגע שההוצאות מחליטות לנו, בדרך כלל אין קשר בין ההוצאות להכנסות. זה מה שגורם לנו להוציא יותר וכשההכנסות לא מספיקות אפשרויות האשראי והבנק והגמח למיניהם נותנת לנו את המעטפת להכנסות המדומות שיעזרו להתמודד מול ההוצאות הרבות.

מרן הגראי”ל שטיינמן זצוק”ל כתב שהאפשרות בדור שלנו להשיג הלוואות גורם לאנשים להוציא יותר כסף וז”ל: “דבר שמאוד צריך תיקון, ואע”פ שיכולין לומר מי שמך שר ושופט וכו’ הנה בזמננו נתרבו בס”ד עושי חסד ועניין בזבוז ממון הוקל, כי אפשר להשיג הלוואות על כל דבר ועל סמך זה נכנסים בחובות.. ואם כל אחד היה חי רק כדי שלא ייצטרך ללוות הי’ רוב האנשים יכולין להתפרנס כל צרכם. לא צריך לפרט פרטים על מה מוציאים כסף ללא צורך. ויראה כל אחד לבדוק.. ולא יחי’ חיי מותרות ויזכה להיות שמח בחלקו” (אגרת שפ”ז).

השאלה שהכי מטרידה אותנו, איך לחיות נכון ולנהל את ההוצאות שלנו בהתאם להכנסות ולעשות את זה בצורה מאוזנת ובשמחה ולא מתוך הרגשה של דקדוקי עניות אלא מתוך רווחות הדעת ושפע!?

זה אחד מהנקודות המרכזיות שצריך ללמוד איך לעשות שינוי כלכלי מתוך שמחה! איך להפוך את הכאב הזה של שינוי לעונג, רק כשנעשה את זה בצורה נכונה, נוכל להגיע לשלווה כלכלית, להרווחה ולשפע מתוך ההכנסות האמתיות ולא מתוך דמיונות. לא יציק לנו שוב ה-15 בחודש שחל השבוע, כי אנחנו לא ניתן להוצאות לנהל אותנו, אלא אנחנו ננהל את ההוצאות מתוך ההכנסות שלנו.

אם נמשיך לנהל את עצמנו כשההוצאות מחליטות לנו ללא גבולות, אין לזה סוף, כי האמת היא שאין סוף לאפשרויות שעומדות לפנינו על מה להוציא את הכסף וכמובן הכל נצרך וחשוב מאוד!.. אבל הכאב שזה יביא אותנו בסוף והריבית דריבית שנשלם עוד לפני שנחתן את הילד הראשון יכול להגיע גם למאות אלפי ש”ח ויותר.

לסיכום, נזכור שיש 2 מסלולים בניהול כלכלת הבית: הראשונה למטיבי לכת בלבד.. להמשיך לתת להוצאות לנהל אותנו כשלמעשה אין לנו שום מושג באמת מאיפה נממן את אותם הוצאות ואיזה עוד הוצאה תקפוץ לנו מעבר לפינה. או לחילופין לדעת את ההוצאות ולנהל אותם בהתאם להכנסות שלנו, כי בסופו של דבר אין שום הגיון כלכלי שהכוס מים שנמצאת לפנינו תביא לנו 2 כוסות..

אם בבית נכנס 10,000 ש” או 20 או 30, לא משנה המספר, אין שום הגיון כלכלי שייצא ממנו שקל אחד יותר ממה שנכנס. כמובן שלא צריך להוציא הכל, אבל אין לנו את הפריבילגיה להוציא אפילו שקל אחד יותר.

אם גם אתם מרגישים שההוצאות או הבנק מנהלים אתכם.. אתם מזומנים בשמחה לקורסי הקיץ שלנו, ללמוד וליישם ולעשות את השינוי הכלכלי העוצמתי אחת ולתמיד, שיבוא מתוך הערכים והכישורים שלכם, בשמחה ובכיף בסייעתא דשמיא מופלאה, כי מי שלומד ועושה את ההשתדלות הנכונה, הקב”ה בעזרו! יש לקבו”ה שפע של אוצרות לחלק לנו אם רק נעשה את ההשתדלות הנכונה ונתנהל נכון.

______________________________________

ההרשמה לקורסי הקיץ של גוטפלוס החלה ותמשך כשבוע. ניתן לקבל סילבוס ופרטים במייל info@ygutman.co.il או בטלפון 02-532-30-30

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!