האזנה לקו הרצאות

הנחיות כלכליות לעת הזו

אנו נמצאים בעיצומה של מלחמה, בידיים של הקדוש ברוך הוא, שרק הוא יכול להצילנו מידם.

רבים מאיתנו, שכירים ועצמאיים ומשקי בית מתמודדים עם הרבה אתגרים כלכליים. נעשה בזה קצת סדר.

הוצאות הכרחיות

מי שחווה ירידה בהכנסות או שעתיד ההכנסות שלו לא ברור, כדאי להיצמד לתקציב מינימלי והכרחי. להמנע מלקנות או להוציא על דברים שאינם חיוניים ובמקביל למצוא פתרונות יצירתיים ותחליפים לכל מיני הוצאות.

היסטריית הקניות

אין צורך להיכנס להיסטריה ולקנות אוכל ל-20 יום.. גם בקורונה שהיו סגרים באמת, החנויות היו פתוחות וגם אם היה חסר ביצים, הפעם אנחנו לא בערב פסח ונסתדר שבוע בלי ביצים.. נאכל מה שיש. (גם בעזה החנויות פתוחות עדיין..). כדאי לקנות דברים בסיסיים והכרחיים ומזינים ולא להתפתות לכל חבילות העוגיות והשימורים שלא נדע לאחר מכן מה לעשות איתן וגם לא נוכל להסתכל עליהם..

תעסוקה לילדים

ניתן למצוא רעיונות של תעסוקה זולים או ללא עלות כלל גם בעת הזו. ממתקים ופינוקים לא חייבים להיות הדרך היחידה להרגיע את עצמינו והילדים. ישנם רבים שעדיין לא מצליחים להוריד את תוספת המשקל מתקופת הקורונה… חשוב לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן גם ובמיוחד בעת הזו.

הקפאת הלוואות ומשכנתאות

בימים האחרונים הבנקים מציעים לנו להקפיא הלוואות, משכנתאות. חשוב לדעת שכל הקפאת הלוואה או משכנתא מורידה בדירוג האשראי, ובאם הבנק מחשיב זאת כפריסה והסדר חוב מחדש, זה אף נכנס לקטגוריה של דירוג אשראי שלילי שרבים קיבלו את הכתם הזה בזמן הקורונה ללא תקנה, כמו”כ קרן ההלוואה עולה באחוזים ניכרים בעת ההקפאה לכן כדאי מאוד להימנע, ורק כמוצא אחרון יש לעשות זאת בתבונה (במיוחד לא לנצל את המצב לעצירת משכנתאות מעיקות בלי קשר למצב.. אם אין ירידה משמעותית בהכנסות).

פיצוי לעצמאים ושכירים 

בעבר כל הגשת התביעה לפיצויים קרתה אחרי המבצעים, לכן יש להתאזר בסבלנות, ולנהוג בריסון תקציבי כדי לא להכנס למינוס עד שנקבל את הפיצוי.

הכלל המנחה לקבלת פיצויים כפי שהיה בעבר: 1. האם הוראות פיקוד העורף היו שלא לפתוח את מקום הלימודים / העבודה באותו איזור. 2. האם ישנם בבית ילדים מתחת לגיל 14 (או ילד עם צרכים מיוחדים עד גיל 21), שמוסדות הלימודים שלהם היו סגורים עקב הוראות פיקוד העורף באותו זמן ואיזור.

שכירים מקבלים מהמעסיק תשלום מלא כשעל המעסיק לבקש פיצויים עבור כל עובד במידה והעובד לא הגיע לפי ההוראות הנ”ל. עצמאיים מקבלים מהמדינה עבור העסק לפי הכללים הנ”ל.

מי שחושש להגיע שלא בהגדרות של פיקוד העורף לא יוכל לקבל שום פיצוי.

שמירה על שגרת חיים

חשוב מאוד לשמור על שגרת חיים וסדר יום עם ילדים ועם עצמנו במיוחד בתקופה כזו.

עצמאיים או שכירים שעובדים לפי שעות, חשוב מאוד להיות כמה שיותר מנותקים מהמידעים החדשותיים שמפריעים לרצף של העבודה והריכוז. שלא לדבר על הימנעות מצריכת כל המראות הקשות וכו’ (וזה חוץ מהפן החינוכי, הנפשי והרגשי כמובן).

אני מכיר אנשים שבתקופת הקורונה שכולם היו משותקים בשבועות הראשונים, הספיקו כמה פרוייקטים גדולים מאוד שרק הזמן הפנוי שהיה באותה העת וההפרדה בין מה שקורה בחוץ לשיגרת החיים כמה שאפשר, גרם להם לנצל את הזמן.

תפילתנו ותקוותנו ובטחוננו בבורא עולם שירבה רחמיו על כל עמו ישראל וזכות התורה שרק מתגברת עם פתיחת הזמן בישיבות התפילות ומעשי החסד הרבים והמרגשים, יגנו בעדינו ובעד כל עמו ישראל.

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!