האזנה לקו הרצאות

המוח – עורך דין להשכרה

אחד מהכלים העוצמתיים שאנחנו אוהבים להשתמש בהם בתהליכי שינוי כלכליים הוא להפוך כאב לעונג או כמו שרגילים לומר להפוך לימון ללימונדה.

כל שינוי שהוא ובמיוחד שינוי כלכלי, עלול להפוך לתהליך מעיק של דקדוקי עניות, או תוספת הכנסות על חשבון זמן פנוי או שינוי בהרגלי קניות שלא הורגלנו עד עתה. בקיצור ‘יציאה מאזור הנוחות’, יציאה ממקום שהיינו רגילים אליו עד עכשיו למקום אחר ולפעמים גם בלתי ידוע.

לאחר שכבר קיבלנו את ההחלטה לעשות את השינוי יש לנו 2 אפשרויות. האחת לסבול מהמצב החדש ולהרגיש הרבה כאב כלפיו, בסגנון ‘לאיזה מצב נקלעתי’? ‘איזה לא יוצלח אני?’ חיים להיקרע בשביל להביא הכנסות וכדו’ האפשרות השניה להפוך את התהליך למשהו ידידותי ולמצוא בו את הטוב! זה יכול לבוא ממקום רוחני, כמו מה הקב”ה רוצה ממני ואיך אני יכול להפיק מזה תועלת ברמה הרוחנית והערכית וזה יכול לבוא מהמקום הגשמי, איך באמת אפשר ליהנות מהמצב ומה אנחנו מרוויחים.

בסופו של דבר מתברר, שהמוח שלנו הוא עורך דין להשכרה. נתאר לעצמינו אדם שח”ו נקלע לתאונת דרכים ורכבו פגע ברכב אחר וכעת צריך לגייס לעצמו עורך דין שיעמוד לימינו. הוא מגיע למגדלי הכשרת היישוב בבני ברק ובוחר משרד עורך דין שמתמחה בתאונות דרכים.

כשהוא נכנס למשרד, עוד לפני שהוא פותח את הפה עם הסיפור שלו, העורך דין מסביר לו מה תפקידו מול חברת הביטוח וכדו’ וכמה עמלות הוא גובה, לאחר שהוא פרט באוזני הלקוח את כללי המשרד, הוא מתפנה ללקוח ושואל אותו, האם אתה בצד של הפוגע או בצד של הנפגע.. עורך דין הרי יכול לייצג את כל אחד מהצדדים, רק תספר במה העניין ונתקדם..

גם המוח שלנו יודע לספר לעצמנו מה שרק נבחר.. אם מישהו אמר לנו מילה קצת לא במקום (בלשון המעטה) ההחלטה שלנו במוח היא האם לקחת את זה ללב ולסבול או לנסות כיוונים אחרים כמו, איזה מסכן הוא, או להפוך את זה בחיוך לאיזה הומור שנון וכן הלאה.

למעשה, כל מערכת החיים שלנו ברוחניות וגשמיות היא איך שאנחנו מספרים לעצמנו את הסיפור של מה שקורה איתנו, עם משפחתנו וסביבתנו.

השבוע הזדמן לשבת עם משפחה מאזור הצפון שעשתה שינוי עצום בהתנהלותה הכלכלית, הבינה שההוצאות מגיעות מהכנסות, כשהבעל נאלץ לעבוד בעבודה מאתגרת ומרוויחה, אך שעות העבודה הם במשמרת של בוקר המוקדמת מ-4 לפנות בוקר עד 1 בצהרים עם תפילות במקום על חשבון זמן העבודה, כשהוא מותיר לעצמו זמן ללמוד אחה”צ ולהיות גם בבית עם הילדים. (כמובן שעשה את הכל בהתייעצות עם רבו)

השינוי הוא עצום, בכל ההתנהלות, בהרגלי השינה והכי חשוב ההצעה הגיעה ממנו ומבחירה שלו. כששאלתי, איך אתה עושה את זה? איך אתה מסוגל לעשות כאלו שינויים דרסטיים? הוא השיב, אתה לימדת אותנו במהלך התהליך להפוך כאב לעונג וכך עשיתי.. החלטתי לצאת מאיזור הנוחות והפינוק אליו הייתי רגיל ולקחת את זה כאתגר מעניין ולשבור לצד השני כמאמר הרמב”ם.. והכי חשוב לקחת את זה למקום של בניית אחריות לכלכלת הבית שלי.

עוד הוסיף, שזה זמן רב שהוא מחפש עבודה באותו תחום, אבל היה קשה במיוחד למצוא עבודה בסגנון הזה באווירה חרדית עם גברים בלבד, לכן זה שווה לו הכל כשהוא יודע שהוא עושה את ההשתדלות הנכונה. התרגשתי ממש בשבילו, וידאתי שהוא אכן עושה את זה ממקום טוב ועודדתי אותו להמשיך הלאה.

נחזור לענייננו, המטרה שלנו בתהליכים כלכליים, לא להגיע למקומות שלא היינו רוצים להיות.. חשוב להיצמד לערכים שלנו וכל משפחה עושה את ההשתדלות הנכונה שמתאימה לה. יש אנשים שבשבילם זה נקרא להשתגע וזה אכן לא מה שהקב”ה רוצה מהם, במקרה הנ”ל, הוא הרגיש שזו ההשתדלות הנכונה עבורו.

בכל מקרה, בכל שינוי שנעשה, ובמיוחד אם יש משהו שלא בשליטה שלנו כעת וזה המצב שאליו הגענו, יש לנו 2 ברירות, לכעוס ולהתרגז, ולהתלונן, מה שבטוח לא יביא אותנו לשום מקום, ויש את הברירה להרפות ולחשוב איך לעשות את זה ממקום טוב ואיך להפוך את הכאב לעונג.

אני נזכר עכשיו בעוד דוגמה של היפוך, באחד ממשתתפי הקורס בעבר שהיה מאוד ביקורתי כלפי הסביבה שלו ובעיקר כלפי עצמו (וגם כלפי הקורס, אבל קיבלנו את זה בהבנה.. ובחיוך) וכשהגיע לשלב שהיה צריך להביא עוד הכנסות לבית, הוא לקח את המקום של המבקר הסדרתי למקום של הגדלת הכנסות. אמנם הוא לא התקבל למשרד מבקר המדינה.. אבל נכנס לתחום של ביקורות ספרים כשהוא מאוד מצליח, כי הוא מתחבר באמת לכישורים והיכולות שלו. זה נקרא להפוך חיסרון ליתרון.

בקיצור, בכל מקרה שתצטרכו לעשות שינוי כלשהו בכל תחום בחיים, תשאלו את עצמכם, מה אנחנו יכולים להרוויח מזה, הן ברמה הרוחנית של מה הקב”ה רוצה מאיתנו והן ברמה הגשמית, איך אפשר ליהנות מהמצב. גם האנשים של”ע חלו במחלות נוראות או נולדו עם מומים וכדו’, הצליחו לשרוד ולחיות שנים רבות כשהם ידעו למנף את אותו אתגר ליתרון וללמוד איך לקבל את מה שיש באהבה וליהנות מהמצב.

קחו לכם כל משימה קשה שאתם חייבים לעשות אותה ותחשבו איך עושים אותה בשמחה? אחרי הכל, מה שהמוח משרד לנו, כאב או עונג, זה מה שנרגיש! הקב”ה רוצה שנבחר בטוב.

 

ההרשמה לקורסי הקיץ של גוטפלוס בעיצומה ותמשך כשבוע. ניתן לקבל סילבוס ופרטים במייל info@ygutman.co.il או בטלפון 02-532-30-30

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!