האזנה לקו הרצאות

הופכים לימון ללימונדה

במהלך החיים הקב”ה מזמן לכל אחד מאיתנו תקופות טובות יותר ותקופות פחות טובות, על כל פנים בעיניים הבשרניות שלנו [אצל הקב”ה הרי הכל טוב ואין רע יורד מלמעלה]. השאלה היא, איך מסתכלים על המצב ואיך לומדים לחיות איתו או לנצל את ההזדמנות באותן תקופות.

עם תחילת החורף, רבים מבעלי העסקים והשכירים נקלעו למצב של ירידה בהכנסות וישנם שחוו ירידה משמעותית ועד שהמענקים המיוחלים הגיעו, נותרו ללא מענה. הבה נראה מה בחרו אותם משפחות שפגשנו בחודשיים האחרונים ונלמד על הדרך תובנות לחיים.

הקפאת הלוואות

נתחיל עם אלו שבחרו להקפיא הלוואות כמו שהבנקים הציעו. הנזק מכך רב, מכיון שדירוג האשראי נפגע (במיוחד למי שאמור לקבל הלואוות בקרוב) והכי חשוב, ההחזר החודשי לאחר המלחמה יעלה במאות שח, אם לא די לנו במה שהנגיד היקר העלה בשנה האחרונה.

התובנה שלנו: לפני פעולה בנקאית משמעותית, חשוב שנדע מה ההשלכות לטווח הרחוק.

צורכים במקום יוצרים

יש כאלו שבחרו לשבת בחיבוק ידיים ולהתעדכן כל הזמן במה שקורה וכך לקחת את הזמן היקר שלנו ובמקום להיות ‘יוצר’ וליצור דברים חדשים לעסק או לבית, להיות ‘צורך’, דהיינו אנשים שצורכים כל הזמן מידע מהמחשב או הטלפון. הפכנו למובלים על ידי החמאס והחיזבאללה..

התובנה שלנו: תהיו יוצרים, תנהלו את הזמן שלכם ואל תתנו לחדשות ולעידכונים לנהל אתכם.

כסף עושה כסף

יש כאלו שבחרו לקחת את הזמן היקר שהתפנה, לשבת על הוצאות הבית, על כרטיסי האשראי ולעבור עליהם שורה אחרי שורה, ועל הדרך גילו מאות שח מיותרים כל חודש, החל מדמי כרטיסים, קווי פלאפון יקרים ועד לביטוחים לייעל אותם, והשקלים הקטנים האלה, שאנו נוטים לזלזל בהם, אם נפנה אותם למקומות הנכונים, יביאו לנו סכומים עצומים במהלך החיים.

קחו דוגמה, מי שהצליח למצוא 500 שח כאלו כל חודש ומשקיע במקום הנכון (דוגמה, שוק ההון מחקה מדד הs&P500 ישנו גם בכשרות) אם היה עושה כך במשך 20 השנה האחרונות, ניתן לראות במחשבונים (אפשר לקבל אותם במייל בסוף הכתבה) היה מגיע לחיסכון של 400,000 ש”ח. (לא נכנס כאן לצד של המיסוי, אבל זה מה שהיה בקופה) סכום מכובד לחתונת הילד שלנו בבוא העת.

האמת גם 200 שח בחודש ניתן להעביר ממימון חברות האשראי והפלאפון למימון החתונה. חתונה עולה כ-150,000 ש”ח גם אם גזירת הדירות תעבור מהעולם. 200 שח כל חודש במשך 20 שנה (סה”כ מהכיס שלנו הוצאנו 48,000 ש”ח) מממן לנו חתונה. דרך אגב, ישנם רבים וטובים שמשלמים את אותה חתונה באותה רמה.. בהלוואות עם ריבית או במשכנתא ומוצאים את עצמם מוציאים מכיסם 350,000 ש”ח בריביות של היום.. מדהים.

התובנה שלנו: כולם משלמים את זה או לפני או אחרי ועדיף לפני, בכמה פעולות פשוטות רק משומנים מיותרים בחשבון.

פיתוח ויצירתיות

יש כאלו שלקחו את הזמן והשקיעו במיקצוע של עצמם. שכירים, לרכוש כלים נוספים ולשדרג את עצמם בעבודה שהם כבר נמצאים, או לצאת לדרך חדשה כעצמאיים ולנצל את החל”ת לפיתוח עסק וגם עצמאיים ללמוד עוד טכניקות וכלים כדי לעוף קדימה מיד לאחר המשבר.

התובנה שלנו: השבחת ידע והתמקצעות, זו השקעה שתביא אותנו בהמשך לתוצאות מדהימות.

תקציב מהודק זמני

יש כאלו שלא הצליחו להביא עוד הכנסות ולא רצו להקפיא הלוואות ובחרו לחיות בתקופה הקרובה במה שנקרא ‘תקציב זמני מהודק’. מכיון שמדובר במשהו זמני, ניתן לעמוד בו. חשוב לעשות כמה שיותר בשמחה מתוך מקום טוב ולא מתוך דקדוקי עניות.

הם עברו על ההוצאות של הבית ובדקו אותם לפי סדרי עדיפויות מה ניתן להשהות כרגע ולדחות לאחרי המלחמה (להפעיל את כוח הדחיינות שיש בכל אחד מאיתנו לכיוון הזה..)

התובנה שלנו: בזמנים שבית חווה חוסר אישון כלכלי מכל סיבה שהיא (מה שעלול לקרות אצל כל אחד מאיתנו בזמנים מסוימים), ניתן לחיות באופן זמני עם ‘תקציב מהודק זמני’.

חשיבה בתוך הקופסה

יש כאלו שקיבלו החלטה שהם לא מוכנים לרדת בהוצאות או להקפיא הלוואות וגם לא לצבור גרעון וכך הם ניצלו את ‘אפקט המחסור’ שגורם למוח שלנו לעבוד בטורבו ולהביא הכנסות נוספות מכל מיני רעיונות מעניינים.

זו אחת מהטכניקות שאנו מלמדים בקורסים. כשאתה סוגר וחוסם את כל האפשרויות שנקראים ‘הכנסות’ מדומות כמו כרטיסי אשראי, מסגרות בנקאיות (מינוס בלע”ז) ושאר הלוואות, המוח נאלץ לחשוב על פתרונות יצירתיים שכן הרי הצורך לחיות ולהביא אוכל ולחם הביתה גובר על הכל וכך אנחנו מפנים את הסייעתא דשמיא של בורא העולם להביא הכנסות במקום לומר ברוך השם השגתי הלוואה טובה יותר או הבנקאי אישר לי מסגרת נוספת. להפנות את הסייעתא דשמיא להכנסות אמיתיות.

התובנה שלנו: אם נוציא מהראש שלנו ‘הכנסות’ מדומות, נאלץ.. להביא הכנסות אמיתיות.

יה”ר שנזכה לשלווה ורוגע בכלכלת הבית ולעשות את ההשתדלות הנכונה בסייעתא דשמיא.

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!