האזנה לקו הרצאות

ההכנסות ירדו והוא מאושר

המעשה התרחש לפני כ-7 שנים.

היינו צריכים לעשות שיפוץ במשרד והזמנו חשמלאי שגר כאן בבית שמש שיכין את התשתית של החשמל לחדרים.

ניסינו לקבוע איתו זמן שיתאים לנו להראות את המקום ולסכם על מחיר, אבל מצאנו את עצמנו בהלוך חזור בלי יכולת לקבוע זמן. בבוקר כשהוא עובד, אנחנו לומדים בס”ד ולא נמצאים באיזור ואחה”צ הוא לא היה מוכן להגיע ולעבוד, עד שמצאנו פתרון ביניים ונפגשנו.

כשאותו חשמלאי יקר נכנס למשרד וראה אותי, מיד הוא אמר, אתה אשם בזה שאני לא יכולתי לפגוש אותך כאן אחר הצהרים. לא הבנתי כל כך מה אני קשור לעניין, וכך הוא מספר:

בעבר הייתי עובד מהבוקר עד הערב, מצאת החמה עד צאת הנשמה והייתי מגיע הביתה סחוט ללא כוחות וללא אפשרות להתייחס לילדים ולאשתי כראוי. נכון שהייתי מרוויח יותר מ1500 שח ליום, אבל כמעט לא היה לי בית.

לפני כמה שנים מסרת כאן הרצאה באחת השכונות בבית שמש וגם אני הגעתי לשמוע והזכרת בדבריך את הנושא של עונג מול כאב ושאדם צריך לא להשתגע ולעשות השתדלות בצורה מאוזנת כמו שהקב”ה רוצה ממנו. הדברים נכנסו ללב ומצאתי את עצמי שואל, זה נכון שאני מרוויח על כל יום עבודה מלא 1500 ש”ח, אבל בשביל מה אנחנו עובדים כל כך קשה? המטרה היא לנהל בית ולעשות את רצון השם ולגדל את משפחתנו וילדינו בשמחה. הכסף הוא לא חזות הכל, הוא רק אצמעי להגיע למטרה כל שהיא.

קיבלתי החלטה באותו זמן שאני עובד רק עד השעה 14 בצהרים. חוזר הביתה, לומד עם הילדים קצת אחר הצהרים ועוזר בבית ומספיק ללמוד גם בעצמי, הורדתי קצת הכנסות אבל החיים שלי השתנו בזכותך.

את המסר שלמדתי ממנו חשבתי לקשר לימי החנוכה הממשמשים ובאים.

אנחנו נמצאים בתחילת ימי החנוכה בזמן המיוחד הזה בין פרק לפרק בחורף הארוך בשנה המעוברת שלפנינו, כשזה הזדמנות מיוחדת להתבונן בניסים ובחסדים של הקדוש ברוך הוא איתנו יחד עם כל המשפחה, להודות ולהלל !

גם אם במשך השנה אנו טרודים ב’בזיעת אפיך תאכל לחם’, נוכל להתבונן מה המטרה שלנו כדי שלא נפספס את המהות!

בסופו של דבר יש לנו בית, אישה וילדים וזו הזדמנות עצומה להשקיע את פסק הזמן הזה ביעדים שבשבילם אנו כה טורחים ויגעים.

נלמד שאכן ההשתדלות צריכה להיות מאוזנת וחכמה וניתן להרוויח גם יותר כסף בפחות שעות עבודה ומאמץ, כי בורא עולם רוצה שלא נפספס ח”ו את המטרה. נשקיע במשפחה, בילדים את הזמן המיוחד שנהיה לנו בחנוכה ונעצור את המרדף אחר עוד אירוע בחוץ או אחר עוד יוזמות שקורצות לנו מחוץ לבית גם בזמנים המיוחדים האלה ונודה ונהלל יחד עם בני הבית.

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!