האזנה לקו הרצאות

אל תכניסו פילים הביתה

מספרים על שתי ציידים שהיו יוצאים בכל שנה לצוד ציד בייערות העד של אפריקה. הם היו יוצאים במטוס קל שהיה מנחית אותם במקום כל שהוא ולאחר כשבועיים היה לוקח אותם עם השלל.

שנה אחת הם יצאו כדרכם לצוד, נחתו במעבה היער וביקשו

מהטייס שיבוא לאסוף אותם בעוד כשבועיים. באותם שבועיים ההם הצליחו לצוד 2 פילים

גדולים מאוד וכשהמטוס הקל חזר לאסוף אותם, יצא הטייס מתאו כשהוא תמה מאוד, איך

תוכלו להכניס אותם למטוס הקטן שלי, הרי אין סיכוי שהוא יצליח להמריא.. הוא פשוט

יקרוס תחתיו.

השיבו לו הציידים, אין לך מה לדאוג גם בשנה שעברה שאל אותנו הטייס את השאלה הזו אך לבסוף הוא נתרצה והסכים..

חיש מהר הם העלו את הפילים על המטוס, המטוס ניסה להמריא ומיד כשהוא ניתק מהמסלול הוא התרסק על צלע ההר הסמוך. יצאו הציידים והטייס מוכים וחבולים כשאחד הציידים מצביע למעלה ההר תוך כדי שהוא אומר לחברו, מאוד מעניין, בשנה שעברה התרסקנו כאן..

ניהול של כלכלת בית הוא כמו מטוס, אם במטוס נכנסו 300 איש, כשהוא יינחת בניו יורק או בלונדון ייצאו ממנו גם 300 איש, אדם אחד לא יותר.. גם בכלכלת בית אם ההכנסות היו 10,000 שח, אין שום הגיון כלכלי בעולם שיכול לצאת ממנו שקל אחד יותר. אמנם לא חייבים להוציא את הכל (בשונה ממטוס..), אפשר וגם צריך לשים בצד להרבה דברים שנצטרך במהלך החיים, אבל הכי חשוב לזכור שאין שום הגיון כלכלי להכנס עם שטר של 200 שח למכולת ולבקש לרכוש מוצרים בסך 400. לא קיים המוכר שיסכים לכך.

המסקנות שלנו מהסיפור שבו פתחנו הם גם כלפי הטייס וגם כלפי אותם ציידים. הציידים צריכים לדעת שאין שום סיבה שבעולם לחזור על טעויות פעמיים. אם בשנה שעברה המטוס לא הצליח להמריא עם אותו מטען כבד מנשוא, גם השנה ככל הנראה הוא לא יצליח.. אין סיבה לצאת בשן ועין כל שנה שוב ושוב.

גם בכלכלת הבית, אם בשנה שעברה עברתם את הפסח עם הוצאות שהתקשתם לשלם, הגעתם לבין הזמנים של אב כשאת החופשה נאלצתם לשלם על ידי הלוואות או פריסה באשראי עם ריביות, אין שום הגיון כלכלי לחזור על אותם טעויות שוב ושוב.

אתם יודעים כבר היום שבעז”ה תצטרכו לחתן את ילדיכם בבוא העת ועלויות של חתונה לבדה (גם אם ייתבטלו כל גזירת הדיור ואנשים ימשיכו לחיות ביחידות שכורות לנצח) נעות באיזור ה120,000 שח לבן, או 150,000 ומעלה לבת לכל צד כמובן. וצריך להתכונן לזה כבר מעכשיו.

אבל הלקח היותר חשוב הוא לטייס. אתה מכיר את המטוס שלך, אתה יודע מה הוא מסוגל להכיל! גם אם אומרים לך הטייס בשנה שעברה הסכים, בשנה שעברה זה עבד, עדיין אין לך שום מושג מה קרה שם באמת? האם הם הצליחו להגיע ליעד? האם הם התרסקו בדרך? כמה נזקים קרו כתוצאה מכך?

גם בכלכלת בית, פעמים רבות אנחנו רואים את השכן שהצליח לעשות חתונה באולם יוקרתי, לנסוע על רכב שאנחנו רק יכולים לחלום, לשדרג את הבית ולהרחיב ברמה גבוהה. אבל מה לעשות, לבית שלנו זה לא מתאים, למטוס שלנו זה לא נכנס.. אל תקחו התחייבויות שאין לכם מושג איך להחזיר אותם על פי דרך הטבע.. אתם לא יודעים מה קורה באמת אצל השכן שלכם? האם הוא כל כך מאושר או שגם הוא סובל מהתחייבויות רבות ומנדודי שינה ואיזה שלום בית יש לו כתוצאה מכל רמת החיים שהוא מעלה.

בקיצור תבדקו היטב, באיזה רמת חיים אתם יכולים לחיות בצורה נורמאלית, ואל תכניסו פילים לבית אם אין לכם תכנית מסודרת והגיונית איך להתמודד איתם..

האתגר הגדול ביותר שלנו הוא, שלא תמיד אנחנו באמת יודעים, כמה אנחנו מכניסים, כמה אנחנו מוציאים? מה המשקל שהבית שלנו מאפשר להכניס אליו או יותר נכון להוציא ממנו?. יש טכניקות פשוטות איך לדעת מה ה’מספר’ שהבית צורך? זו אחת מהנקודות הבסיסיות שעליהן עומדת כלכלת הבית וכמו שאמר היעב”ץ לעולם יסדר אדם הוצאה כנגד והכנסה וסדר הוצאה הוא חצי פרנסה!

מיני קורס דיגיטלי קצר וממוקד ללא עלות, שיוביל אתכם בסייעתא דשמיא לצמיחה כלכלית.

ברוגע, בשלווה ובכיף!

בארבעה סרטונים ממוקדים, הרב ישראל גוטמן, מאסטר לכלכלת המשפחה ויו”ר גוטפלוס, מעניק לכם ארגז כלים מעשי ועוצמתי לניהול כלכלת הבית בצורה נכונה, בלי להרגיש שאתם מוותרים על משהו
ובלי דקדוקי עניות.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!