האזנה לקו הרצאות

במצוקי הארבל ללא מים

לפני כשבועיים כתבנו על כך שההשתדלות לחתונות הילדים שלנו לא מתחילה ביום שהם מתארסים. כתבנו גם על כך שלחתן את הילדים רק מהלוואות זו לא אופציה (כי הלוואות כידוע צריכים גם להחזיר), וחשוב לתת על כך את הדעת כשהילדים כבר בגיל צעיר.

קיבלנו הרבה מאוד תגובות על כך. חלק מהתגובות היו על אנשים ששיתפו אותנו בשינוי החשיבה והמעשי שעשו, בכך שהתחילו לשים כסף בצד לחתונות הילדים. אך אחת התגובות היתה כואבת במיוחד וחשבתי לשתף אתכם: אני עומד היום לפני האירוסין של הבת ואיזה פתרון יש לך בשבילי?

צריך לדעת שלכל דבר יש פתרון בסייעתא דשמיא (כך הונחנו וכך אנחנו פועלים), אבל השאלה מה יהיו הפתרונות וכמה הם יעלו.

כשהוא דיבר איתי הרגשתי כמו אותו אחד שנסע לטיול בארבל שליד טבריה וכשהוא על הצוק למעלה לאחר כמה שעות טובות של הליכה, הוא שם לב שאין לו מים.

הוא מזדעק: אמרתי לכם! אין לכם פתרון! אין לי מים. מה אתם יכולים להציע לי?

כשאנחנו יוצאים לטיול לארבל, אם מתכוננים מבעוד מועד, ניתן למלא את הבקבוקים במים (מהמיני בר או מהברז), לשים במקפיא ולהתכונן כמו שצריך. אני חושב שהעלות של הבקבוקים עם המים תהיה מזערית, אולי אפילו לא 10 אג’.

אם לא היינו מוכנים.. והטיול נפל עלינו בהפתעה על הבוקר ויצאנו לדרך ועברנו דרך הסופר השכונתי, בקבוק מים יעלה לנו כמה שקלים בודדים. ואם נזכרנו באמצע כביש 6, נאלץ לשלם על כל בקבוק של ליטר וחצי יותר מ10 שח! ואם נזכרנו רק בכניסה למסלול.. אל דאגה גם שם יש את הקיוסקים שימכרו לנו בקבוקים ב15/20 שח לליטר וחצי ואף יותר..

אבל אם אמרנו לעצמינו, בואו ונזרום.. חבל לסחוב ולהיסחב עם בקבוקים, זה סתם טירחה, מיותר. נצא לדרך וכבר נסתדר איכשהו.. ראינו גם כמה חברים שיצאו כך לטיול ובסוף הם הסתדרו.. ‘פתאום’ באמצע הדרך כשצמאים ואין מים, זה מאוד מעיק!

אבל אל תדאגו, גם כאן יש פתרונות, אבל הם יעלו לנו מאות ואלפי אחוזים מאשר אם היינו סוחבים איתנו את הבקבוקים מהבית. אפשר לנוח בצל כל שהוא ולהמתין ליחידת חילוץ שתבוא עם בקבוקים.. אפשר גם להזמין מסוק או רחפן שינחית לנו בקבוקי מים.. יש הרבה פתרונות, אבל הם יעלו הרבה כסף.

גם לקראת חתונות ילדים, אנו לומדים בקורסים שלנו איך לעבוד עם חשיבה נכונה כבר מהבית.. לא רק ברגע שיצאנו לדרך או שהגענו לוורט של הבן או הבת הראשונה.

כי בסופו של דבר לא מדובר בהפתעה בכלל.. אחרי הכל 18 שנה ויותר היה לנו להתכונן לרגע המכונן והמאושר של אירוסי הבן או הבת. וחשוב לדעת, אנחנו לא מדברים על הנושא של הדירות בכלל.. כי תקופת חתונה עולה בממוצע בין 100 ל150 אל’ ש”ח וחשוב לעשות את ההשתדלות הנכונה בסייעתא דשמיא הרבה מאוד קודם לכן.

כי מי שעושה השתדלות נכונה, גם אם זה לא יספיק לו לכל החתונות של הילדים, יהיה לו פרופורציות כמה להתחייב ומה הוא מסוגל להחזיר כל חודש. ומי שלא עשה שום השתדלות אמיתית והוא חי בתחושה שממילא ‘אין’, חשוב שיידע של’אין’ אין גבולות! הוא יתחייב כפול מאחרים ויוציא הוצאות הרבה יותר מאלו ששמו בצד!

לעמוד למעלה על הצוק ולצעוק לכולם ראיתם?! זה לא חכמה..

בהצלחה עצומה ובשורות טובות בעיתו ובזמנו מתוך הרחבת הדעת.

עושים חשבון

לפני שההוצאות חורגות...

מוזמנים למשדר מיוחד עם הרב ישראל גוטמן יו”ר גוטפלוס, מלא בתובנות שיובילו אתכם בס”ד להגיע לחגים מתוך שליטה והנאה בלי שתצטרכו לסחוב את ההוצאות חודשים ארוכים קדימה.

יום שלישי (17.09.24) | 21:00 בדיוק

שידור חי בזום או בטלפון

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!