גוטפלוס - דף הבית

האזנה לקו הרצאות

את הסיכום הם לא עשו

באחת ההרצאות בשנת תשע”ד, ניגש אלי בהפסקה אחד מהמשתתפים כשבידו ערימת מחברות (יותר מעשר..) ובהם תיעוד מפורט של כל ההוצאות מהיום שנכנס לחופה ועד אותו יום.
הוא מספר שלמרות שרשם את כל ההוצאות במדוייק, הוא מרגיש שלא קיבל שום תועלת ועדיין אין לו מושג כמה הוא באמת מוציא כל חודש. הסברתי לו שכעיקרון אני לא בעד רישום לאורך זמן, אלא אם כן אנשים מרגישים שיש להם תועלת מכך וזה לא גורם להם מעמסה, אבל הכי חשוב הוא לעשות את החשבון בסוף החודש! אין טעם לעמול כל כך קשה אם בסוף אין לנו את הסיכום הסופי.
מתברר שאכן אותו אחד לא עשה את הסיכום החודשי ורק רשם ורשם ורשם ולכן הוא היה מאוכזב מכך שזה לא הביא אותו לשום מקום..
אנחנו נמצאים בתחילת שנת הלימודים תשפ”ד, זמן לשינוי, זמן שכל משפחה כמעט חווה שינויים כאלו ואחרים, אם זה בחור שעולה לישיבה קטנה או גדולה, בת שעולה לתיכון או לסמינר, ילדים קטנטנים שנכנסים למעון או משפחתון או גן עירייה וחיידר ובתי ספר כמובן. כולנו מתרגשים יחד איתם ומתפללים שילדנו אכן יתקדמו למטרות הגדולות של החיים! אבל אל לנו לשכוח גם את השינוי הכלכלי שרבים מאיתנו חווים.
בת שעולה לסמינר (יג-יד) שכר הלימוד יכול להגיע ל-2000 ש”ח וכן בחורים שעולים לישיבות השינוי יכול להיות משמעותי. זה הזמן לעשות את הבדיקה הפנימית שלנו.
בשבועות הקרובים לקראת שנת התקציב הבאה עלינו לטובה, בה נגזר על כל אחד מאיתנו כמה תקציב יהיה לו לשנה הקרובה בס”ד, נכתוב על הכלי העוצמתי שנקרא לחיות עם תקציב. בינתיים נצלו את תחילת שנת הלימודים ושבו עם דף ועט או מחשב ואקסל ועשו את הסיכום החודשי. לאחר שיש בידכם את התמונת מצב של ההוצאות וההכנסות, דעו כי זה רק הצעד הראשון לשינוי כלכלי. הצעד החשוב יותר הוא לקחת את אותם נתונים ולהפוך אותם לתקציב מוגדר שאיתו אנחנו חיים.
דוגמה, אם ההכנסות שלנו הם 10,000 ש”ח וההוצאות הקבועות (הוראות קבע בבנק או אשראי כולל משכנתא או שכירות והחזרי חובות) מגיעים ל-6000 ש”ח, אזי הסכום העומד לרשותנו החודש שבו יש לנו ‘זכות בחירה’ כמה ואיך לקנות, הוא בסך הכל 4000 ש”ח. עם זה אנחנו יכולים ללכת לקנות במכולת, לרכוש בגדים או כל דבר אחר נצרך לבית.
אם גיליתם ש’זכות הבחירה’ שלכם מצומצמת עד בלתי קיימת כלל.. כי מה לעשות ההוצאות הקבועות עוברות את ההכנסות שלנו.. זה הזמן לחשוב על שינוי כלכלי ולהתפלל על כך לקבו”ה. אבל עכשיו התפילה שלכם תהיה הרבה יותר מעומק הלב וגם מדוייקת!
הזוהר הקדוש כותב שיעקב אבינו התפלל הצילני נא מיד אחי מיד עשיו כי אדם צריך להתפלל לקב”ה תפילה מפורטת כמה שיותר. אני שואל רבים שאני נפגש איתם כמה חסר לך כל חודש? כמה אתה רוצה שהשם יתן לך? על כמה אתה מתפלל? התשובה היא בדרך כלל, כמה שיותר! שיהיה לי הרבה! אני שואל שוב כמה?
צריך לדבר עם הקב”ה בצורה ברורה! התוספות במסכת בבא מציעא קו. ד”ה לניסא כ’ שכשאדם מבקש מתפלל באופן סתמי בלי לפרט, לפעמים הוא זקוק לניסים כדי שתתקיים תפילתו. אדם צריך להתפלל בצורה ברורה.

השליחות שלי
להביא אותך להצלחה!